Wednesday 6 November 2019

PART 2::KEMALANGAN TRAGIS BUAT SANG JASMIN::PATAH BUKU LALI

Assalamualaikum.

Sambungan untuk Part 1::

PART 1::KEMALANGAN TRAGIS BUAT SANG JASMIN::PATAH BUKU LALI


 AWAS...panjang berjela!


Malam pulak aku dah start kene berpuasa sebab jadual OT aku jam 9 pagi hari ISNIN.

So bermulalah epiosod debar takleh tidur.
Esok jam 6 pagi nurse dah terpacak depan katil bagi persiapan baju suruh pakai.
Jangkaan kul 8 pagi akan ditolak ke bilik Operation theater.
Dah la sesorang wei...

Slow-slow aku tutup handphone, kemas beg laptop, ngan handbeg aku  untuk nurse simpankan.
Sebelum tutup handphone, sempat aku bgatau Aieman jangan risau dengan keadaan aku kat sini.
Suruh die focus jawab soalan BO tue jer.
start berpuasa

Tepat jam 8 pagi, katil ot dah terpacak depan aku,
dan tak sangka mil aku pon datang masa tue juga...
Tapi sebab aku dah naik katil OT tue, aku tak sempat langsung nak berbual dengan die.
Aku lak dah berdebar-debar takleh nak cakap gamaknyer.

Sampai jer pintu masuk bilik OT dan ditempatkan di ruang menunggu, ade seorang nurse nie setia meneman aku.
Aku siap cakap macam mane prosedur bagai, aku pon sempat cakap aku takut.
Aku akan dibiuskan separuh badan (ala-ala macam bersalin secara czer tue).
Sempat aku request untuk minta ubat tidur.
Nurse tue cakap jagan risau kak, saya sentiasa sebelah akak nanti.
Lega weiiiii~~

Tak lama dalam tengah berbual tue, tetibe seorang datang cakap bilik OT dah ready,
So, bermulalah episod kali ke-2 di OT yang sama selain czer kan si Fikran.

Mula-mula aku kene duduk, konon nak masukkan epidural kan...
dalam masa yang sama tangan aku yang ade branula tue dimasukkan ubat tidur.
Maka, aku dah rebah sebelum kene epi. hahahaha
Doktor cakap aku ade tanda nak bangun terus di tepuk-tepuknyer macam baby tue hah.
Aku macam kene dadah wei, khayal sepanjang proses siap cakap ngan laki bilik OT tue doktor buka lagu RAP...hahahhaha

sekali lagi, aku terasa ade orang tepuk aku agak kuat kat bahu,
owh aku dah ade kat bilik menunggu dalam OT...
Entah berapa lama aku dalam tue pon aku tak tahu...
Pastue aku kene transfer ke bilik pemerhatian.

Allahu, bila habis jer bius...terasa sakit gile wei...
setiap 4 jam dapat injection tahan sakit a.k.a tidur...
Dahlah takde handphone, xde sape yang melawat `sedih`
owh ye..time nie aku kuatkan semangat kene kuarkan susu juga walaupon kene buang sebab sakit dan susah nak bernafas.
Kene kuatkan semangat.
Kenapa terpaksa buang?
Ye lah...kan dab bermacam ubat masuk dalam badan nie...berapa dos ubat tahan sakit, antibiotik lah ...entah lah bny gak ubat kene telan. So, aku deside buang jer pas pam...
Eh lupe...aku tak pam pom..just marmet.
tak leh bangun mcm mane nak pam kan...silap hari bulan tumpah terus ...hahaha
Ops aku siap kene pakai pampers ko...
Allahu....1st time in my life!

Selasa, 14 May 2019 jam 10 pagi barulah aku dipindahkan dalam wad.
Barulah rasa selesa sikit walaupon xleh bergerak lagi.
Kali nie barulah aku dapat handphone ko!!!
Terus jer call cinta hati. Owh cinta hati baru nak ondaway balik dr bangi...
Seronok sangat tapi dalam masa yang sama sedih jauh dari anak-anak dan susu kene buang  pas pam...sayu jer hati nie.

Setiap kali amik suhu badan, aku berdoa banyak-banyak jangan demam. Kalau tak kena tahan lagi lama.
Sepanjang aku di hospital lak, aku memang takde kekuatan untuk call anak-anak.
Hanya tanya pada adik sahaja apa- apa sahaja klau ada yang dieorang perlukan dan nak.
Bukan aku tak taknak..tapi aku sendiri kene cari kekuatan yang semakin rapuh dan berfikir macam mana aku nak hadap dan nak uruskan dieorang sedangkan aku dah tak mampu macam dulu...

~istigfar wahai Jasmin~

Rabu, 17 May 2019; aku belajar menggunakan tongkat. Tongkat 4 untuk bilik air dan tongkat 2. Terasa kaki aku berat sangat dan masih kekok. tapi aku kene kuatkan semangat!

Akhirnyer khamis 16 May 2019 aku boleh discharge...
Gembira sangat. dan tak sabar nak balik tengok anak-anak...

Alhamdulillah...

my cinta hati pengarang jantung









0 comments:

Post a Comment