Tuesday, January 22, 2013

Lil Jr: Firas 11 Bulan

Hai semua...
Kali nie Jasmin nak cerita pasal Firas pada usia 11 bulan..
Sekejap jer rase kan..tup tup macam semalam jer baru nak melahirkan si kecik nie.
Start 12 Jan 2013 Firas start 11 months...Bulan depan dah nak setahun...
Ala-ala ala sekejap jer wahai anak kamu nak membesar.
Mama tak puas nak gomol-gomol kamu lagi.
Sekarang Firas dah makin panjang akal tau...
Biler tak nak "geleng kepala"...
bile nampak makanan firas cakap "mam mam mam"
Biler mama dan babah say NO...terus tak buat dan cari akal lain...
Kalau time Jasmin kat dapur..dah macam-macam bunyi dengar...Suara mama dah jadi macam "sarjan" tau (tok mak cakap)
Habis semua segala benda barang kat dapur tue firas kemas. 
Siap berdiri atas keki mama lagi..
Kalau mama tak dokong..siap tarik baju mama..suar mama soh mama dokong..
mulut tak yah cakap la..bising kan main lagi. 
Kadang-kadang mama dah macam "SUPERMAM" lak buat keje sambil dokong Firas. 
Tapi kadang-kadang bahaya..kang termerecik minyak ker...mama gak yang susah hati tau.
Tapi kalau nak berjalan...siap pegang tangan mama atau babah; nak kene ikut langkah dier..dan yang paling berani mati nak jalan sendiri..
Bukan mama tak bagi tapi kaki firas tak kuat lagi...tak leh lepas terus...
Luar rumah jalan bertar..kalau sakit kang macam mane?
kalau luke kang macam mane?
mama juga yang risau k.
Sekarang makanan kesukaan Firas adalah sejenis mee..tak kisah lah dari bihun ker...suhun ker.atau mee suah..yang penting mee sebab firas suke sedut mase makan mee...chomellyer...
Minum pon kene pakai straw ok...
dah macam orang besar.
Firas Muslim kesayangn mama n babah

akal baru!!!

kasih babah

kesayangan mama
semua benda nak ditolaknyer 
Ala sayang jangan la besar cepat sangat!!!
mama harap Firas membesar menjadi anak yang soleh.

No comments:

Post a Comment