Sunday, February 17, 2013

KEDAH VS LANGKAWI (part 1)

Salam 1 Malaysia...
Eh apsal lak nak 1 Malaysia.. Dah sah-sah memang berpijak dekat Malaysia..
Kali nie Jasmin nak cerita pasal rombongan Makcik kiah ke Kedah...
(alamak asal lak mak cik kiah lak nih!!)

Sebenarnya kiteorang ke Kedah sebab sepupu Jasmin kawen dengan orang Kedah...
Perancangan yang terlalu lama..klu tak silap Jasmin sejak Jun 2012 lagi..
Almaklumlah dari Johor ke Kedah tue..
Dari SELATAN ke UTARA!!!!
Perjalanan menggunakan roda bertayar 4..
EH!! kereta la (beduk sat!!!)
Jasmin bergerak pada malam selepas hubby balik keje..
Kira-kira jam 9 malam terus ke umah sepupu Jasmin kat Kota serimas, Nilai.
Jasmin selalu jugak gi umah sepupu Jasmin kat nilai nie..Almaklumlah..NILAI 3 punya pasal...
hihihihi...gedik!!!
Esoknya..dalam kul 10 pagi barulah kiteorang bergerak secara berjemaah dengan menggunakan 3 biji kete...
(hah!!! amik)
dengan sepupu la n makcik dan pakcik...
lagi 1 kete gerak malam tue coz tak dapat cuti awal. dan ader yang ikut rombongan lain tapi jumpa kat sana jugak.
Sepanjang perjalanan memang berdebar..yelah bukan per...maklumlah cuti raya cina kan...mesti jemmed teruk.
Tapi alhamdulillah..walaupon kete banyak tapi lancar. 
Kiteorang sempat berenti berehat kat R&R Tapah. Siap makan bagai. 
Last-last sampai Sungai Petani Kedah dalam kul 5 petang..
Ya Allah..nasib baik Firas behave sangat...
Sayang Firas ketat-ketat...
Dimaklumkan sepatutnya urusan nikah dibuat pada waktu malam..tapi terpaksa dipercepatkan ke selepas asar...(dengar cite ader ustaz bolywood datang buat ceramah)
Tapi seyes nama pon tak pernah dengar atau Jasmin yang tak pernah amik tahu..huhuhu...
So, kiteorang melantak jerla kat umah pengantin perempuan..hahahha...
Malam tue, my aunty belanja mee udang D' king...
Fresh woo udang siap tangkap hidup-hidup.
 siap ade pilihan udang bela ker udang laut..
hahhaha..masyuklah!


mee udang banjir.....memang sedap!!!!
Diorang siap pakaj dengan ikan siakap 3 rasa...
kata kat kedah memang makan macam tue...
Tapi kiteorang macam pelik!!!!
Memang tak terkata..sedap!!!
Thanks Aunty Sab sebab belanja...
Esoknya..majlis sanding....
Kat Kedah nie pelik cikit..
Pas kita berarak ngan pengantin...
pastue dieorang terus makan tau..so tak delah kebuluran...
Kalau kat johor ke melaka ker...mesti kene tepung tawar dulu baru dapat makan...
ok fine!!!! satu dari kebiasaan..
bak kata orang tak kenal maka tak cinta...EH!!!
abaikan daku yang tgah gemoks!!!!
Pastue..cepat2 cabut terus ke jeti Kuala Kedah tuk g Langkawi..
nanti Jasmin sambung k....

No comments:

Post a Comment