Wednesday, February 27, 2013

Paranoid?? Salah ker?

Tajuk tak hingat ko!!!
Erm kali nie Jasmin serius tau...
Bukan main-main...
(meh datang cni tengok muke Jasmin dah macam nak telan orang)
Korang mesti tertanya-tanya kan kenapalah dengan Jasmin nie..
Dah nak buang tabiat gamaknya..
Ishh bukan lah...
Jasmin tengah geram sangat...
Tapi tak tahu nak luah kat sape...
Nak luah kat blog jer la gamaknya...
Ceritanya begini...
Korang marah tak kalau korang tahu anak korang panggil dengan nam ayang bukan-bukan??
Cer jawab ckit...
Jawapan die mesti marah kan...
Sebenarnya bukan isu besar pon...
Cuma Jasmin nak betulkan panggilang tuk anak kesayangan mama nie...
Nama anak kesayangan mama adalah:
MUHAMMAD FIRAS MUSLIM
Nama panggilan: Firas bermaksud singa atau kecerdikan atau tajam akal...
TAPI...
 Ramai dan boleh dikatakan suka sangan panggil nama FIRASH!!!
FIRASH maksudnya TILAM...
serius takde makna klau nama macam tue...
Penat mama dan babah fikirkan nama terbaik tuk anak kami...
Tapi......
Please..please......tolongla jangan ubah nama anak kesayangan kami...
pengarang jantung kami...
Fuhh teremo sudah!!...
nama saya MUHAMMAD FIRAS MUSLIM...
inilah die pangarang jantung mama..Firas sentiasa ceria dan susah nak menangis sejak dari lahir lagi.
Sentiasa gelak dan paling penting PA mama paling sporting...
Firas cinta hati mama...
sayang mama ketat-ketat...

4 comments:

  1. hehe xsalah if kne tempatnye nk paranoid.
    well kekdg bile pk balik baik bg nme ank yg simple2 n senang nk sebut je kn.so xdela makna tu terpesong sbb org xboleh nk pesongkn bunyi nama ank kite tu.
    tp kite nk jgk bg nme yg cantik bunyi dan maknanye jgk kn??huhu dilemma..
    sabar jela jasmin oii!!

    ReplyDelete
  2. Hehe adoi..jadi tilam maksudnye..agaknye sbab nk bg cecomey org pn tmbh h. Org pon xtau rupenye btukar makna kot. Insyallah nnt bile firas da xcomel dan btukar mnjadi kacak (dewasa) org akn panggil die firas :) don wory mama jasmin.. U picked the right name for him! Sedap sesangat!

    ReplyDelete
  3. sedihkan... sama la ngn lin... nama anak sedap2 tapi panggil boboi la... nama singkat...

    ReplyDelete
  4. ini memang isu sensitif. sejak erna mengandungkan iman, memang erna dah panggil baby dalam perut erna iman. bukan ke bagus kalau orang lain memahami kenapa kita memanggil anak kita dengan nama yang di beri. bermaksud dan baik untuk anak kita.

    ReplyDelete